Common
Right Hands, Z-Up
Modeling
Freeze Transformations
Shortcut is Cmd + a
.
- Click
Object
menu in Viewport. - Click
Apply
. - Select
All Transforms to Deltas
.
Origin
Reset World Origin
- Type
Shift + S
. - Click
Cursor to World Origin
.
Turn on Axes
Object (e.g., Cube)
- Click
Object Properties
. - Open
Viewport Display
. - Click
Axes
.
Armature (Bone)
- Click
Object Data Properties
. - Open
Viewport Display
. - Click
Axes
.
Shading
Rigging
Auto-Name
https://docs.blender.org/manual/en/latest/animation/armatures/bones/editing/naming.html#autoname
Export
FBX – Blender to Unity
Simple pattern
- FBX All
- Adding +90 to X-axis on Object mode
- Adding -90 to X-axis on Edit mode
Describe bellow.
Location 0, 0, 0
Rotation 0, 0, 0
Location 0, 0, 0
Rotation 90, 0, 0
In Edit mode, select all vertexes and add -90 to X-axis.
Misc.
Lock Object Modes
References
- Blender | Freeze Transformations(Transition from Maya) — EVAN COATES 3D
- 【Blender】シンプルなボーンとリグのつくり方|yugaki|note
- 【Blender】改良)シンプルなボーンとリグのつくり方|yugaki|note
- 【Blender】ボーングループとカスタムシェイプ|yugaki|note
- 【blender2.82】シンプルな人間をリギングするメモ【ブレンダーアニメーション】
- Blender2.8でIK(インバースキネマティクス)を使った人型アーマチュアを作成する その2(膝の回転制限) – MRが楽しい
- BlenderでIK設定してみた – PERKUP